Certificats digitals

Mapa del web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Seu electrònica > Sobre la Seu > Certificats digitals

Certificats digitals



Índex

 

Certificats digitals reconeguts

Per accedir a la carpeta ciutadana o per poder realitzar tràmits que requereixin de certificat digital, cal disposar d'un certificat digital vàlid, que a més sigui admés per la seu electrònica de l'ajuntament de Sitges. Actualment els certificats digitals admesos són:

idCAT (CatCert - Agència Catalana de Certificació) idCAT (CATCert - Agència Catalana de Certificació)
DNIe (DNI electrònic) DNIe (DNI electrònic)
FNMT (Fábrica Nacional de Moneda y Timbre - CERES) FNMT (Fábrica Nacional de Moneda y Timbre - CERES)

idCAT

L'idCAT és un identificador digital que garanteix la identitat de les persones a Internet.
Permet operar amb diferents administracions i, a més, assegura la integritat de les dades que envieu, així com la seva confidencialitat, ja que està emès pel Consorci Administració Oberta de Catalunya - Consorci AOC. També permet fer altres operacions, com ara signar correus, documents electrònics i formularis web.


DNIe

El Document Nacional d'Identitat electrònic respon a la necessitat d'otorgar identitat personal als ciutadans pel seu ús en la nova Societat de l'Informació, a més de servir d'impulsor de la mateixa. Així, el DNIe és l'adaptació del tradicional document d'identitat a la nova realitat d'una societat interconnectada per xarxes de comunicacions.
D'aquesta manera, cada ciutadà podrà realitzar múltiples gestions de forma segura per mitjans telemàtics i assegurant l'identitat dels participants en la comunicació.


FNMT

Es tracta d'un certificat emès i signat per l'Autoritat de Certificació de la "Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre" que permet identificar una clau pública amb el seu propietari. Cada certificat està identificat per un número de sèrie únic i té una data de caducitat.

 

Obtenció d'un certificat digital

En els enllaços que es mostren a continuació hi trobareu la informació necessaria per tal de poder obtenir un dels certificats digitals que actualment estan reconeguts per la seu electrònica de l'ajuntament de Sitges.

Com obtenir un certificat idCAT ?
Com obtenir el certificat de DNIe ?
Com obtenir un certificat de la FNMT ?

 

Instal·lació del certificat digital

Per poder utilitzar els certificats digitals prèviament cal fer-ne la seva instal·lació. Aquesta instal·lació varia en funció del tipus de certificat i del navegador que s'utilitzi.


Instal·lació d'un certificat digital idCAT

A continuació es fa referència a un enllaç on es descriuen els passos a realitzar per poder utilitzar un certificat idCAT distribuït en clauer (per certificats idCAT que no siguin distribuïts en clauer, caldrà fer la instal·lació a partir de l'arxiu que conté el certificat idCAT i que se'ns haurà facilitat en el moment de fer la sol·licitud).
Consulta l'enllaç d'instal·lació del certificat idCAT distribuït en clauer.


Instal·lació d'un certificat digital DNIe

A continuació es fa referència a un enllaç on es descriuen els passos a realitzar per poder utilitzar un certificar DNIe en el teu navegador. Cal tenir en compte que prèviament s'haurà de disposar d'un lector de certificats instal·lat correctament en el nostre ordinador.
Consulta l'enllaç de com utilitzar el DNIe.


Instal·lació d'un certificat digital FNMT

A continuació es fa referència a un enllaç on es pot trobar la informació relativa a la instal·lació d'aquest tipus de certificat digital.
Consulta l'enllaç a l'apartat de preguntes freqüents de la web de la FNMT.

 

Ús del certificat digital

En la seu electrònica de l'ajuntament de Sitges el certificat digital es pot usar tant per accedir a la carpeta ciutadana com per realitzar tràmits que requereixin d'identificació mitjançant certificat digital, com per exemple el tràmit de sol·licitud del volant d'empadronament.

Hi haurà tràmits en els quals obligatòriament caldrà utilitzar un certificat digital (per exemple el citat anteriorment de sol·licitud del volant d'empadronament), d'altres que serà opcional l'ús del certificat digital i un tercer grup de tràmits que es faran sense certificat digital. El fet de realitzar un tràmit amb certificat digital permetrà la seva consulta dins de la carpeta ciutadana.

En el moment que es requereixi de l'ús de certificat digital apareixerà una finestra on s'haurà d'escollir quin certificat usar (en cas de tenir-ne més d'un) i normalment es demanarà posar la clau d'accés del certificat digital. Un cop seleccionat el certificat i validada la clau d'accés s'accedirà a les funcionalitats per les quals ha estat requerit el certificat digital.

En cas de no seleccionar un certificat digital quan aquest sigui requerit, no es permetrà continuar i se'ns mostrarà una pantalla d'error indicant la no presència del certificat digital.

Un cop seleccionat un certificat digital aquest serà usat mentre duri la sessió del navegador. Per canviar de certificat digital caldrà tancar el navegador i tornar a entrar allà on volem accedir, de forma que se'ns torni a demanar de seleccionar el certificat digital.

Si quan es demana l'ús d'un certificat digital no es selecciona cap i l'explorador ens informa del conseqüent error, l'única forma de que se'ns torni a demanar el certificat digital és tancant el navegador i tornant a accedir a la pàgina que ens demanava el certificat digital.

© 2007 Ajuntament de Sitges
Pl. Ajuntament, sn. Tel. 938117600 / Atenció Ciutadana Tel. 010
Última actualització: 25/03/2014